Abonnementen en tarieven

Terug naar Klantenservice

Alle informatie over onze abonnementen vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.


Kan ik online lid worden?

Ja, dat kan! Volwassenen voldoen hun contributie direct via IDeal. Jeugdleden schrijven zich gratis in. Daarna kan je je bibliotheekpas afhalen bij de kantenservice van jouw Bibliotheek. 

Ontdek welk abonnement bij je past en volg de instructies. 

Kan ik met mijn abonnement e-books lenen?

Ja dat kan! Hoeveel e-books je tegelijk mag lenen, kan verschillen per abonnement.
  • Basisabonnement: max. 10 per keer
  • Gemakabonnement: max. 10 per keer
  • Comfortabonnement: max. 10 + 10 per keer
  • Jeugdabonnement: max. 10 per keer

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lid te worden?

Ja, iedereen is welkom in de Bibliotheek. Je kunt gratis gebruik maken van onze computers en WiFi. Ook kun je kranten en tijdschriften lezen of een plek zoeken om te leren of studeren.

Hoe kan ik overstappen naar een ander abonnement?

Ben je lid van de Bibliotheek maar vind je dat een ander abonnement beter bij je past? Je kan gewoon overstappen. Dit kun je regelen bij de klantenservice (balie) in de Bibliotheek.

Hoe geef ik een (adres)wijziging door?

Ben je verhuisd? Of heb je een ander emailadres of telefoonnummer? Een wijziging van je gegevens kun je via het online wijzigingsformulier doorgeven of via "Mijn menu" wijzigen. Lukt het niet, geef dan de wijziging per mail, schriftelijk of aan de klantenservice (balie) in de Bibliotheek aan ons door.

Wat doe ik als ik mijn Bibliotheekpas kwijt ben?

Ben je je lenerspas kwijtgeraakt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op om misbruik te voorkomen. Wij blokkeren je pas en controleren meteen of de pas in de Bibliotheek is gevonden. Is dit niet het geval, dan kun je voor € 3,00 een nieuwe bibliotheekpas bij ons aanvragen.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Je kunt je lidmaatschap opzeggen via het online opzegformulier, per e-mail, brief of mondeling aan de klantenservice (balie) in de Bibliotheek. Via Mijn menu zie je tot wanneer je lidmaatschap geldig is.

Tijdens het eerste jaar van je abonnement kun je niet tussentijds opzeggen. Na deze periode kun je op elk moment opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand (te rekenen vanaf de dag van opzegging).

Teveel betaalde contributie verrekenen we met eventuele openstaande registraties. Wanneer je alle geleende materialen hebt ingeleverd en je aan alle betalingsverplichtingen hebt voldaan, verwerken wij je opzegging.

Om dit voor je in orde te maken ontvangen wij graag de volgende gegevens: je naam, adres, geboortedatum, pasnummer en de gewenste opzegdatum. Ook horen wij graag waarom je opzegt, zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Wat zijn de tarieven?

De tarieven van onze abonnementen en diensten vind je in de (digitale) folder. Vraag naar de papieren versie bij de klantenservice (balie).