In de Bibliotheek

Veelgestelde vragen

Alle informatie over wat je in onze bibliotheken kunt verwachten vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.

Hoe kan ik naar het Informatiepunt Digitale Overheid?

De Bibliotheek heeft een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) waar jij met je overheidsvragen terecht kunt. Kijk op onze IDO-pagina hoe het werkt en wanneer je terecht kunt. 

Is de Bibliotheek toegankelijk voor rolstoelen?

Al onze bibliotheken zijn rolstoelvriendelijk.

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lidmaatschap?

De Bibliotheek is tijdens de openingsuren vrij toegankelijk voor iedereen. Je kunt gebruik maken van de computers, databanken en printers van de Bibliotheek.

Kan ik gratis en veilig internetten in de Bibliotheek?

In de Bibliotheken in de gemeenten Bernheze, Maashorst, Meierijstad en Oss kun je gratis gebruikmaken van het openbare wifi-netwerk. Tegen betaling kun je een computer in de Bibliotheek gebruiken.

In alle vestigingen (m.u.v. Boerdonk, Keldonk, Zijtaart, Reek en Odiliapeel) kun je met je eigen apparatuur ook gebruik maken van Publicroam, een extra beveiligde internetverbinding. Je hoeft hiervoor geen lid te zijn van de Bibliotheek. 

Hoe kan ik gebruik maken van de computer?

Wil je werken op de computer in de Bibliotheek? Dan moet je altijd inloggen. Niet alleen wanneer je op internet wilt, maar ook als je bijvoorbeeld met Word wil werken. Je kunt inloggen met jouw geldige Bibliotheekpas of met een tegoedbon.

Wat kan ik doen op de computer in de Bibliotheek?

In onze bibliotheken hebben we ruim opgezette computervoorzieningen. Tijdens openingstijden kunnen de computers gebruikt worden voor:

  • Internet en e-mail
  • Werken met Office 

Kan ik in de Bibliotheek printen en kopiƫren?

Ja dat kan. Tegen betaling is het mogelijk om te kopiƫren of printen. Je kan zelfs thuis je printopdracht al uploaden in een persoonlijke, beveiligde omgeving. Lees hoe de printservice werkt. Scannen (en per mail versturen) is voorlopig nog gratis.

Wat is er te doen in de Bibliotheek?

Bekijk al onze activiteiten in de activiteitenagenda. Het is mogelijk om de agenda te bekijken per Bibliotheek.

Moet ik lid zijn om deel te kunnen nemen?

Onze activiteiten zijn voor iedereen. Leden van de Bibliotheek ontvangen regelmatig korting.

Hoe reserveer ik kaarten?

Om kaarten te reserveren voor een activiteit kun je je aanmelden via de activiteit in de agenda. Zijn er kosten verschuldigd, dan betaal je deze vooraf. Kies het juiste tarief en klik op winkelwagen. Vul daarna de gevraagde gegevens in en klik op naar bevestigen. Nadat je akkoord gegaan bent met de algemene voorwaarden, kun je de eventuele kosten met iDeal afrekenen. Je ontvangt een bevestiging van je reservering.

Welke digitale bronnen kan ik raadplegen bij de Bibliotheek?

In de Bibliotheek is het mogelijk om gratis diverse naslagsites en andere digitale bronnen te bekijken. 

Kan ik de digitale bronnen ook thuis raadplegen?

Een groot aantal digitale bronnen is ook vanuit huis te raadplegen. Op de pagina ontdekken en onderzoeken kun je terugvinden welke dit zijn.