Website en apps
Veelgestelde vragen
Alle informatie over onze website en apps vind je bij de veelgestelde vragen hieronder.
Zoeken en bladeren in de collectie
Op de website kun je via de zoekbalk bovenin zoeken in onze catalogus. Het zoekresultaat opent in een nieuw venster, de webcatalogus van de Bibliotheek. In de catalogus kun je een zoekopdracht verfijnen door via het uitklapkeuzemenu te kiezen uit zoeken op titels, auteurs, onderwerpen, serie.
Zoeken en bladeren door onze activiteiten
Op de pagina 'Activiteiten' vind je al onze cursussen en activiteiten. Om de pagina activiteiten te kunnen raadplegen klik je op de knop activiteiten in de oranje balk bovenin onze website.
Waar kan ik zien wat ik heb geleend?
Rechtsbovenin op onze website kun je doormiddel van je pasnummer (wat begint met 2412000....) of gebruikersnaam en je wachtwoord inloggen. Eenmaal ingelogd zie aan de linkse zijde een menu waar je o.a. kunt zien wat je thuis hebt. Verder is het ook mogelijk om eerder geleende titels te bekijken.
Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
- Log in met je pasnummer/gebruikersnaam en wachtwoord (op onze website kun je rechtsbovenin inloggen)
- Klik op het pijltje naast je naam en kies "mijn menu"
- kies in het menu aan de linkse zijde "mijn gegevens"
- Je kunt nu je persoonlijke gegevens wijzigen en opslaan
Hoe kan ik de nieuwsbrief, nieuwste aanwinsten of inleverattendering ontvangen?
- Log in met je pasnummer/gebruikersnaam en wachtwoord
- Klik op het pijltje naast je naam en klik op "mijn menu"
- Klik in het linkse menu op "berichtvoorkeuren"
- Je kunt nu zelf instellen welke berichten je wel of niet wilt ontvangen van je Bibliotheek. Je kunt kiezen uit diverse opties waaronder de nieuwsbrief, aanwinsten of service berichten.
Je Bibliotheekzaken regelen met Mijn menu
Via "mijn menu" kun je zien wat je in huis hebt - inclusief inleverdata - en het materiaal direct verlengen. Ook kun je zoeken in de catalogus, checken of je vestiging het gewenste materiaal in huis heeft en het meteen reserveren. Andere mogelijkheden zijn: persoonlijk leesadvies op basis van leengedrag, bekijken van aanwinstenlijsten waarop je geabonneerd bent, beheren van je gegevens en aanmaken van verlanglijstjes.
Hoe kan ik mijn tegoed ophogen?
Het betalen van je contributie, te laatgeld, leengeld en eventuele reserveringskosten kun je eenvoudig thuis via iDeal doen.
- Log in op Mijn menu
- Kies voor details financiële posten
- Klik op Betalen met iDEAL om te betalen
- Kies je eigen bank en klik op ‘Afrekenen’
- Volg daarna de stappen op het scherm
- Ga voor het ophogen van het tegoed naar je winkelmandje
Hoe installeer ik de Wise app?
Wat kan ik met de Wise app?
Met de Wise-app kun je zoeken in de catalogus, reserveren en verlengen.
Hoe log ik in? (wise app)
Je kunt de inloggegevens gebruiken zoals je die ook gebruikt in ‘Mijn Menu’.
Hoe los ik problemen op met de Wise app?
De oorzaak ligt meestal buiten de app: het kan liggen aan de netwerkverbinding/wifi, het apparaat zelf, de versie van Android/iOS.
Het kan ook zijn dat het bibliotheek systeem even uit de lucht is (geweest). Je kunt de app het beste opnieuw opstarten.
Helpt opnieuw opstarten niet, verwijder de app dan van het apparaat en download en installeer de app opnieuw. Levert dat onverhoopt ook niet het gewenste resultaat op, neem dan contact met ons op.