Makkelijk Lezen Plein

Maak het jezelf gemakkelijk

Voor kinderen die moeite hebben met lezen, is er het Makkelijk Lezen Plein (MLP). Hier staan leuke boeken die makkelijker te lezen zijn. Ze hebben bijvoorbeeld een ander lettertype of minder moeilijke woorden. Zo kun je het leesplezier vergroten.

Makkelijk Lezen Plein

De collectie
De collectie bestaat uit boeken, tijdschriften en strips. Deze zijn bedoeld om het leesplezier te bevorderen.

Voor wie is het Makkelijk Lezen Plein?
De collectie is speciaal voor kinderen tussen de 8-12 jaar die moeite hebben met lezen, door verschillende oorzaken.

Makkelijk Lezen Plein sticker
De materialen zijn op een aantrekkelijke manier gepresenteerd en zijn te herkennen aan de MLP-sticker.

Informatie over Dyslexie?

Boeken lezen is leuk, maar moelijker als je dyslexie hebt. Via de jeugdbibliotheek vind je leuke tips en informatie om jou te helpen.

Bezoek de Jeugdbibliotheek

Lees én luister met Yoleo

Lezen met Yoleo is makkelijk. De tekst wordt getoond én voorgelezen. Een soort karaoke dus! Log in met je Bibliotheekaccount.  

Naar Yoleo

Superboek

Heb je een leesbeperking? En ben je onder de 18 jaar? Schrijf je dan gratis in bij Passend Lezen en ontdek supersnel de mooie, gekke en spannende verhalen van Superboek.

Naar Superboek

Het Makkelijk Lezen Plein

In dit filmpje legt onze medewerker uit wat het MLP precies is en hoe het de leesvaardigheid en het leesplezier van kinderen bevordert. Ook vertellen Miron en zijn moeder hoe zij het MLP ervaren

Boekentips van de Bibliotheek

Heb je Vragen over het Makkelijk Lezen Plein?

Stel ze in de Bibliotheek aan onze medewerkers. Zij kunnen je adviseren je graag over de juiste titels en hulpmiddelen voor je kind.