Zoekresultaten
Resultaat 81 - 100 (van 145)
Marcel van Assen Lean leiderschap
leidinggeven aan continu verbeteren
Non-fictie
Nederlands | 190 pagina's | Boom, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Eric Ries De startup-methode
ondernemerschap als succesfactor in elke organisatie
Uiteenzetting van een methode voor continue innovatie en innovatief ondernemen, in elke functie in een bedrijf.
Non-fictie
Nederlands | 367 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Bert Overbeek Diversiteit
benut de kracht van verschillen in organisaties
Non-fictie
Nederlands | 156 pagina's | Futuro Uitgevers BV, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Kiki Verbeek Integere types doen niet aan marketing
overtuigend zakelijk bloggen
Handleiding voor professionele dienstverleners voor bloggen als hulpmiddel voor acquisitie.
Non-fictie
Nederlands | 179 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2016
Gedrukt boek
Harvard Business Review
handboek voor managers; de 17 belangrijkste vaardigheden om uit te blinken als leider
In 17 hoofdstukken worden alle relevante vaardigheden voor de beginnende en de ervaren manager beschreven.
Non-fictie
Nederlands | 352 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Mike Michalowicz | Femke Hogema Profit first
Een simpel systeem om je bedrijf te transformeren van een cash-eating monster in een money-making machine
Profit First is een leuk, praktisch en toegankelijk systeem om je cashflow te managen wat aansluit bij natuurlijk menselijk gedrag. Binnen de Profit First methode is winst geen restje wat hopelijk aan het eind van de rit overblijft; winst neem je bij iedere betaling die je ontvangt! Altijd winst maken met je onderneming Hoe zou het zijn als winst niet langer een restje is dat aan het eind van het jaar hopelijk overblijft? Als het in plaats daarvan een bedrag is dat je bij iedere euro die binnenkomt...
Nederlands | 3 uur 31 minuten (303 MB) | Bookora, Zeist | 2017
Luisterboek (digitaal)
Sebastiaan Hooft APK voor ondernemers
Hoe je onder druk gezond en succesvol blijft
Hoe bouw je een succesvol bedrijf op zonder er zelf aan onderdoor te gaan? Sebastiaan Hooft richtte twintig bedrijven op en is daarmee een van de invloedrijkste tech-ondernemers van Nederland. Hij stond in de Quote 500 van succesvolste selfmade ondernemers onder de 40. Hij is een veelgevraagd spreker en mentor voor talloze startups; bovendien reist hij de wereld over als dj. Toch dreigde hij op een gegeven moment aan zijn eigen succes ten onder te gaan. Hij analyseerde zijn eigen crash en sprak...
Nederlands | 2 uur 30 minuten (144 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Patty McCord Krachtig
Hoe bouw je een bedrijfscultuur van vrijheid en verantwoordelijkheid
Hoe de prestatiegedreven cultuur van Netflix voor het ongekende succes van het bedrijf zorgde. Patty McCord heeft jarenlange ervaring als hr-manager bij grote techbedrijven en innovatieve start-ups. Als chief talent officer was ze de afgelopen jaren medeverantwoordelijk voor de unieke bedrijfscultuur van Netflix. McCord pleit in Krachtig voor radicale eerlijkheid: motiveer met uitdagend werk en niet met beloftes, extraatjes en bonussen. Verspil geen tijd aan jaarlijkse functioneringsgesprekken en...
Nederlands | 4 uur 12 minuten (242 MB) | Lev., Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Scott Galloway De vier
Het verborgen DNA van Amazon, Facebook, Google en Apple
Amazon, Apple, Facebook, en Google zijn vier van de invloedrijkste bedrijven ter wereld. Bijna iedereen denkt te weten hoe ze dat geworden zijn. Bijna iedereen heeft het fout. Over De vier is de laatste twintig jaar ongelooflijk veel geschreven. Niemand beschrijft hun macht en fenomenale succes zo inzichtelijk als Scott Galloway. Hij gaat op zoek naar antwoorden op een aantal fundamentele vragen: - Hoe is het De vier gelukt ons leven zo te infiltreren dat ze bijna onmogelijk te vermijden (of...
Nederlands | 9 uur 6 minuten (524 MB) | Lev., Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Peter Runhaar De kleine Semler
Zijn Semco-aanpak samengevat
De kleine Semler is een samenvatting van de filosofie en aanpak van Ricardo Semler, de geestelijk vader van de zelfsturende organisatie. Zijn bedrijf Semco werd zeer succesvol nadat hij snoeide in managementlagen en de macht teruggaf aan de werknemers. Zo werft en beoordeelt het Semco-personeel zelf zijn managers, heeft het inspraak bij belangrijke beslissingen en deelt het in de winst. Semler gelooft in de kracht van kleine teams, transparantie en vertrouwen. Zijn revolutionaire aanpak kreeg veel...
Nederlands | 1 uur 49 minuten (105 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2018
Luisterboek (digitaal)
Pim van Vliet | Jan de Koning De conservatieve belegger
Een bewezen formule voor hoog rendement met laag risico
Met behulp van ‘De conservatieve belegger’ van beleggingsexperts Pim van Vliet en Jan de Koning is beleggen niet langer riskant en ingewikkeld. Van Vliet en De Koning komen op basis van grondige analyse en academisch onderzoek tot de conclusie dat de algemeen heersende gedachte dat aandelen met een hoog risico het meeste rendement opleveren simpelweg niet klopt. Investeren in zogenoemde conservatieve aandelen levert vaak verrassend veel meer op. Met veel kennis van zaken leggen ze uit waarom investeren...
Nederlands | 2 uur 54 minuten (251 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2020
Luisterboek (digitaal)
John Verhoeven Het wat en hoe van contentstrategie
Beschrijving van de elementen van een goede contentstrategie.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Elise Verberg Instant sabbatical
coach jezelf naar meer inzicht, geluk en effectiviteit
Non-fictie
Nederlands | 189 pagina's | BigBusinessPublishers, Utrecht | 2017
Gedrukt boek
Anouk Brack De verborgen dimensie van leiderschap
evolutie van macht naar kracht
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2017
Gedrukt boek
Menno Lanting De disruptieparadox
In 5 stappen naar echte vernieuwing
Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie. Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partijen,...
Nederlands | 6 uur 23 minuten (367 MB) | Business Contact, Amsterdam | 2022
Luisterboek (digitaal)
Bob Crébas Het land van goed naar beter
op weg naar Blue Zone NL
Concrete voorstellen voor hedendaagse politieke dilemma’s en hete hangijzers.
Non-fictie
Nederlands | 317 pagina's | Uitgeverij Water BV, Hilversum | 2017
Gedrukt boek
Reina Janssen Spring!
naar werken in verbinding met jezelf
Inspiratie en een stappenplan bij het nemen van een beslissing over een loopbaanverandering, wanneer je ontevreden bent met je werkzaamheden en op zoek wilt naar iets anders.
Non-fictie
Nederlands | 124 pagina's | S2uitgevers, Baarn | 2017
Gedrukt boek
Miloe van Beek Yes! I screwed up
13 fouten die je bedrijf beter maken
Adviezen aan startende ondernemers op basis van de ervaringen van beginnende ondernemers die hun startende onderneming door uiteenlopende oorzaken zagen mislukken.
Non-fictie
Nederlands | 127 pagina's | Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen, Zaltbommel | 2017
Gedrukt boek
Willem Vermeend | Ruud Koornstra Slim en groen
de economie van de toekomst is slim en groen
Een quick scan en krachtig pleidooi om via digitalisering, slimme technologieën en snelle energietransitie te komen tot een groen en slim toekomstbestendig Nederland.
Non-fictie
Nederlands | 162 pagina's | Einstein Books, Den Haag | 2017
Gedrukt boek
Willem Verbeke | Lamar Qayoumi Doeltreffend beïnvloeden
gebaseerd op inzichten van gedragseconomie en socio-neurowetenschappen
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | S2uitgevers, Baarn | 2017
Gedrukt boek